בידודיות (IGU)

חלונות בעלי זכוכית כפולה או משולשת, אשר נועדו לספק בידוד תרמי ויעילות אנרגטית טובים יותר, מאשר חלונות מסורתיים בעלי זכוכית מונוליטית. תהליך הייצור של בידודית כרוך במספר שלבים אשר נועדו לצורך יצירת יחידה אחת אטומה, המספקת תכונות בידוד ברמה מעולה.
בידודיות-1בידודית (IGU) - שתי שכבות של זכוכית המופרדות ביניהן באמצעות ספייסר המייצר חלל אטום המלא באוויר או בגז.

השלב הראשון בתהליך הייצור של בידודית הינו חיתוך הזכוכית לגודל ולצורה הנדרשים. הליך זה נעשה בדרך כלל באמצעות מכונות מבוקרות מחשב, אשר חותכות ומעצבות את הזכוכית באופן מדויק ועל פי המפרט הרצוי. הזכוכית בה נעשה שימוש ביחידות הבידודית הינה לעתים קרובות מחוסמת או זכוכית למינציה (זכוכית רבודה), על מנת לספק תכונות של חוזק ובטיחות נוספות.

לאחר שהזכוכית נחתכה ועוצבה, היא עוברת ניקוי יסודי על מנת להסיר מעל פניה שאריות אבק או פסולת אשר הצטברו במהלך תהליך החיתוך. זהו שלב חשוב ביותר, שכן כל חומר מזהם המצוי על גבי הזכוכית עלול להשפיע על איכות האיטום והביצועים הכוללים של הבידודית.

השלב הבא בתהליך יצור הבידודית הינו הרכבת שכבות הזכוכית הבודדות לכלל יחידה אחת. הדבר נעשה בדרך כלל על ידי הנחת מרווח (ספייסר) בין שכבות הזכוכית השונות המרכיבות את הזכוכית והיישום של חומר איטום ביניהן באמצעות חומר איטום איכותי. הספייסר עשוי בדרך כלל מחומר מבודד מאוד, כגון פיברגלס או קצף, המסייע להפחית את העברת החום בין שכבות הזכוכית השונות המרכיבות את הזכוכית.

לאחר ששכבות הזכוכית המרכיבות את הזכוכית הורכבו לכדי יחידה אחת אטומה, הבידודית עוברת תהליך מילוי של חומר מייבש. החומר המייבש הינו חומר הסופג לחות ומונע ממנה להתעבות (יצירת מעטה עיבוי) בחלק הפנימי של הזכוכית, דבר העלול לגרום למסך של ערפל ולהפחית בכך את הביצועים התרמיים של החלון. החומר המייבש מונח בתוך המרווח, והיחידה כולה נאטמת על מנת למנוע כניסת לחות.

השלב האחרון בתהליך יצור הבידודית הינו בדיקת היחידה, על מנת לבחון את האיכות והביצועים של היחידה. בחינה זו כרוכה בדרך כלל בהעמדת יחידת הבידודית לבדיקות שונות, הכוללות ביצועים תרמיים, בדיקות מתח ועמידות בפני פגיעה. לאחר שהיחידה עברה את כל הבדיקות הנדרשות, היא מוכנה להתקנה בתוך מסגרת חלון ולשימוש בבניין.

לסיכום, הייצור של יחידות בידודית כרוך במספר שלבים, על מנת ליצור יחידה אטומה המספקת בידוד תרמי מעולה ויעילות אנרגטית. באמצעות שימוש בחומרים איכותיים ובטכניקות ייצור מדויקות, יחידות בידודית  יכולות לספק תכונות בידוד טובות יותר מאשר חלונות מסורתיים בעלי זכוכית מונוליטית, דבר היכול לעזור בהפחתת עלויות האנרגיה ובשיפור רמות הנוחות בחללי פנים.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram